10 BENEFICII PE CARE LE AU COMPANIILE CARE ISI FORMEAZA CONTINUU ANGAJATII

happy-employees-for-business

„Daca tu crezi ca un profesionist  este scump, asteapta pana incerci un amator.” – Red Adair

Formarea Profesionala Continua  presupune  dezvoltarea unor capacitate noi, schimbarea comportamentului, cunostintelor si motivatiei angajatilor existenti in scopul imbunatatirii echilibrului intre caracteristicile angajatului si cerintele locului de munca.

Schimbarile economice precum re-tehnologizarea sau reorganizarea unor ramuri de activitate economica au determinat modificari substantiale in cererea de forta de munca – in special in ceea ce priveste nivelul de calificare al angajatilor si competentele detinute de acestia. Astfel, a crescut semnificativ importanta unor grupe de activitati ca:

  • interactiunea si comunicarea : activitati de coordonare, organizare, management, administrare, monitorizare etc.
  • activitatea intelectuala : activitati de inovare, identificare si solutionare de probleme etc.
  • activitati fizice : operarea pe computere, controlul si monitorizarea functionarii noilor echipamente tehnice etc.

Principalele competente asociate acestor schimbari ale structurii ocupationale cerute pe piata fortei de munca sunt specifice sau trans-sectoriale si fac referire la: lucrul cu computerul, rezolvarea de probleme, managementul resurselor, comunicare, cunoasterea unei limbi straine.

Din ce in ce mai multi angajatori constientizeaza importanta resurselor umane ca element-cheie pentru cresterea productivitatii si competitivitatii. Prin intermediul programelor de formare s-a constatat ca acestia au in vedere nu numai competentele strict profesionale, ci si competentele sociale (de comunicare, de relationare, de lucru in echipa) si noile competente de baza (utilizarea limbilor straine, utilizarea calculatorului s.a.).

Iata, pe surt, principalele beneficii pe care le au organizatiile ai caror angajati participa la programe de FPC:

  1. Cresterea flexibilitatii si stabilitatii angajatilor– prin imbogatirea competentelor profesionale angajatii pot lucra pe mai multe posturi, la nevoie, in cadrul aceleiasi companii
  2. Dobandirea unor cunostinte avansate, a unor metode si procedee moderne,necesare pentru realizarea activitatii profesionale- prin imbunatatirea competentelor de operare a calculatorului, invatarea unor programe noi, de prinderi de lucru pe masini/unelte noi.
  3. Cresterea calitatii resurselor umane transpusa in cresterea calitatii produselor/serviciilor realizate- angajatii mai bine pregatiti pentru profesia lor vor lucre calitativ mai bine, mai repede,mai profesionist
  4. Cresterea competitivitatii companiei – avand angajati mai bine pregatiti, organizatia  va avea un avantaj competitive in fata concurentei
  5. Cresterea productivitatii companiei– angajatii mai bine pregatiti vor lucre mai repede si mai bine, crescand productivitatea
  6. Cresterea capacitatii de dezvoltare tehnologica a companiei – avand angajati familiarizati cu noutatile tehnologice, organizatia se va putea dezvota mai mult
  7. Cresterea coeziunii organizationale– angajatii cu competente de comunicare, relationare interpersonala si lucru in echipa vor lucra ca o echipa in adevaratul sens al cuvantului, fiind uniti de obiectivele comune
  8. Promovarea pe linie ierarhica a angajatilor – angajatii mai bine pregatiti vor putea avansa in cariera- in cadrul organizatiei
  9. Cresterea initiativei in ceea ce priveste sarcinile de serviciu– angajatii cu competente in mai multe domenii preiau initiative rezolvarii unor sarcini, fara a astepta imbolduri sau indrumari
  10. Cresterea inovatiei in cadrul companiei – asigurata de acei angajati care sunt foarte bine pregatiti si au idei inovatoare.

In conditiile in care inovatiile schimba tehnologia si managementul de la o zi la alta, companiile si societatile comerciale sunt obligate sa-si reconsidere permanent politica de resurse umane si valoarea muncii. Nici o firma nu poate da rezultate comparabile cu ceea ce exista pe plan mondial daca nu-si va instrui permanent angajatii, asigurand in acelasi timp intarirea relatiilor dintre angajati, comunicarea interna, lucrul in echipa si antrenarea angajatilor in dezvoltarea institutiei la care lucreaza.

Un ANGAJAT BINE PREGATIT este un ANGAJAT PRODUCTIV!

ALEGEȚI sa aveti SPECIALISTI in domeniu!

TRIMITETI-VA ANGAJATII la cursurile noastre sa devina PROFESIONISTI!

Gasiti AICI lista cursurilor de calificare GRATUITE create pentru angajatii dvs.

 *Imagine preluata de pe: www.thestartupjournal.com