10 Reguli de implementare cu succes a orarului flexibil de munca in orice companie

12236781_10208210913378510_1462980647_o

Decizia de a implementa metode de lucru flexibile este in mainile angajatorului, care este responsabil pentru maximizarea resurselor si utilizarea aptitudinilor angajatilor si care intelege cel mai bine cerintele muncii precum si abilitatile individuale.

El trebuie sa fie pregatit de a manageria lucrul in conditiile variate ale acestor aranjamente, sa dezvolte si sa comunice clar politicile si regulile organizationale, sa aiba cunostinte despre politicile de promovare si implementare a practicilor flexibile care ajuta ca munca sa fie indeplinita .

Doar asa flexibilitatea poate avea un impact pozitiv asupra eficientei finale si poate ajuta afacerea sa se dezvolte.

#1. Flexibilitatea este un instrument de management care trebuie sa sustina obiectivele organizatiei,  inclusiv cost-eficienta si servirea clientilor.

Defineste mai intai ce probleme speri sa rezolvi prin introducerea flexibilitatii. Este util sa studiezi exemplele altor companii, dar si sa faci un studiu intern despre flexibilitate ca si raspuns la problemele tale in afaceri.

#2. Cel putin o persoana din echipa de management trebuie sa fie pregatita sa managerieze munca in conditii de flexibilitate .

In cazul in care compania are programe de training , include managementul flexibilitatii ca parte a unui astfel de program sau creeaza un program nou cu aceasta tema.Instrumente web-based ,sesiuni briefing si coaching-ul pot fi de asemenea de ajutor la implementare.

#3. Flexibilitatea nu functioneaza in toate tipurile de slujbe.

Sarcinile de lucru trebuie sa se preteze la un aranjament flexibil altfel programul de lucru flexibil nu da rezultatele asteptate.

#4. Flexibilitatea nu functioneaza la toti angajatii.

Stilul de munca si experienta individuala trebuie sa sustina cerintele aranjamentului flexibil, nu oricine poate avea un program flexibil. Motivatia angajatului pentru program flexibil poate fi oricare ,totul este sa fie legala.

#5. Comunica eficient obiectivele, defineste clar sarcinile si rezultatele asteptate.

Asigura-te ca angajatii sunt familiarizati cu politicile de flexibilizare ale firmei si cu procesul de implementare , pentru a fi sigur ca acesta va functiona. In newsletter-uri, in buletine informative sau date on-line, colectati si faceti cunoscute exemple de optiuni de lucru flexibil carea au avut succes, pentru ca si altii sa invete din ele.

 #6. Acorda atentie mentinerii unui mediu colegial , creand oportunitati speciale pentru angajatii care lucreaza part-time sau job-share.

#7. Conditiile de lucru trebuie stabilite printr-un plan scris pentru documentarea intelegerilor dintre toate partile implicate.

Stabileste clar ce optiuni de program flexibil poti oferi angajatilor si cum ar trebui ele negociate si revizuite. Inzestreaza salariatii si supervizorii cu exemple despre cum sa aleaga intre optiuni .

#8. O perioada de proba este intotdeauna binevenita inainte de a semna un contract pe termen lung si este foarte utila si pentru angajat si pentru angajator.

#9. Evaluarea eficientei si a modului in care optiunile de munca flexibila functioneaza pentru angajati trebuie facuta constant.

Aceasta evaluare trebuie sa se axeze pe rezultate mai degraba decat pe observatia directa , dar si pe urmarirea feed-back-ului in privinta performantelor.

#10. Aranjamentele flexibile pot fi permanente sau temporare.

Atat angajatul cat si angajatorul trebuie sa fie pregatiti sa revina la aranjamente ne-flexibile daca situatia o cere. Nu te teme sa renunti la un plan daca nu serveste nevoilor organizatiei !

Ai printre angajatii tai persoane ambitioase, care doresc sa isi imbunatateasca cunostintele si aptitudinile intr-un anumit domeniu si nu detin calificarea necesara? 

Indruma-i catre unul dintre cursurile noastre GRATUITE de calificare. http://bit.ly/1CdIJYI 

Informatii suplimentare si inscrieri la biroul Cariera Plus din judetul tau. 

Consulta AICI lista locatiilor de desfăsurare a programului Cariera Plus:http://bit.ly/1DfZyQf