8 tehnici prin care iti poti motiva angajatii part- time

12162819_10208039630816553_1925171203_o

Angajatii part- time reprezinta de cele mai multe ori o adevarata provocare- atunci cand vine vorba de motivarea lor. Ei au sarcinile cele mai ingrate, au putine optiuni de cariera, sunt adesea focusati pe probleme care nu au legatura cu organizatia in care lucreaza (studii, probleme familiale etc), angajatii cu norma intreaga ii privesc de sus s.a. Ce poate face un manager in aceasta situatie? Cum poate sa-i motiveze pe acesti angajati astfel ca ei sa ajunga angajati model?

Tehnicile prezentate mai jos s-au dovedit a fi eficace in motivarea angajatilor tai part- time:

1.Orienteaza-i bine de la inceput

Fa-ti timp pentru a le descrie indatoririle de serviciu, explica-le de la inceput ce au voie sau nu au voie sa faca ( telefoane in interes personal, utilizarea resurselor organizatiei etc). Evita confuziile prin delegarea unei ersoane anume, care sa sa-i orienteze si sa le dea sarcini de lucru. Astfel vei evita situatiile in care angajatul se plange ca primeste indicatii contradictorii cu privire la ce are de facut.

2.Afla ce anume ii motiveaza

Pune-le angajatilor tai part- time intrebari, pentru a afla ce ii motiveaza cel mai mult. Asculta raspunsurile cu atentie si incearca sa le folosesti in beneficiul tau. Doar asa vei putea afla ce talente/ abilitati deosebite au, pentru a le putea utiliza potentialul creativ astfel incat si ei sa fie incantati de ceea ce fac.

3.Verifica permanent comunicarea pozitiva cu ei

Desi nu sunt prea bine vazuti, fiind destul de dificil de a comunica cu ei, angajatii part- time pot oferi un ajutor foarte pretios la nevoie. Aminteste-ti ca este de datoria ta sa-i ajuti sa se dezvolte profesional si incearca sa comunici cu ei doar intr-un mod pozitiv.

Poate ca acesta este chiar primul loc de munca pentru uni dintre ei, poate ca sunt putin timorati si acest lucru poate fi exprimat in mod diferit de la o persoana la alta: sa se revolte cand primesc unele sarcini de lucru, sa nu colaboreze cu ceilalti sa vina tarziu sau chiar sa nu apara deloc.

De aceea trebuie sa fi atent la modul de comunicare, astfel incat ei sa se simta bineveniti, iar atunci cand li se traseaza o sarcina sa ai asteptari pozitive de la ei. Nu trebuie sa faci diferente in comunicarea cu angajatii part- time fata de angajati cu norma intreaga, ambele categorii trebuind sa simta ca este nevoie de ei si ca esti multumit ca ii ai.

4.Desemneaza-le un mentor

Chiar daca sunt bine primiti, angajatii part- time pot fi putin cam dezorientati la inceput. Desemneaza-le un mentor din randul angajatilor cu norma intreaga. Angajatii part- time vor simti ca fac parte din echipa, iar mentorul lor va fi mandru de sarcina primita. Ai grija ca mentorul sa fie o persoana rabdatoare, bun comunicator si care are si timpul necesar de a raspunde la eventualele intrebari ale angajatilor part- time.

5.Alterneaza sarcinile de lucru

Nu-i coplesi pe angajatii part- time dandu-le doar sarcini din cele mai neplacute. Se intampla frecvent ca angajati sa fie pusi doar la munca ”de jos”. Chiar daca tentatia de a proceda astfel este mare, nu-i pune doar pe ei sa faca aceste lucruri, deoarece ii va demoraliza. Se spune ca ” varietatea este condimentul muncii”. Tine cont de acest lucru si alterneaza sarcinile. Acum poti pune in practica ceea ce ai aflat ca ii place angajatului (la tehnica numarul 2

6.Elimina resentimentele

Ai grija la animozitatile mai mult sau mai putin reale dintre angajatii part- time si cei cu norma intreaga. Explica-le acestora din urma de ce este nevoie sa recurgi la ajutorul angajatilor part- time si fa-i sa inteleaga ca locurile lor de munca lor nu sunt in pericol. Pune accent pe beneficiile pe care le aduce prezenta angajatilor part- time.

7.Ofera-le program flexibil de lucru

Cei mai multi angajati part- time recurg la acest mod de angajare deoarece au nevoi speciale (isi continua studiile, au membri de familie cu probleme de sanatate, au copii mici, au probleme cu transportul/ naveta etc.). Folseste acest lucru in avantajul tau. Permitandu-le un orar de lucru flexibil ii atragi sa ramana cat mai mult in organizatia ta, astfel incat sa nu fi nevoit sa cheltuiesti suplimentar pentru a instrui oameni noi. Este important insa sa stabilesti clar de la inceput si sa lamuresti orice confuzie legata de orarul de lucru, pentru a evita neintelegerile si conflictele ulterioare.

8.Ofera-le stimulente

Cele mai multe organizatii nu au un sistem de recompensare a angajatilor part- time, si aceasta este o greseala. Angajatii stiu acest lucru si se comporta ca atare. Stabileste un program de stimulare (prime/ bonusuri), avand drept criterii veniturile aduse de acesti angajati sau comportamentul asteptat de la ei. In cazul in care reompensarea este  bazata  pe comportament, poti da bonusuri pentru: prezenta, prezenta perfecta , pentru buna colaborare cu colegii, pentru buna colaborare cu angajatii full- time, pentru initiativele de rezolvare a problemelor, pentru o excelenta relatie cu clientii etc.

Foarte important este sa acorzi recunoastere a meritelor angajatilor part- time, cat mai aproape de activitatea pentru care se face recunoasterea, si sa faci acasta recunoastere in fata altora (publica).

Prin aplicarea celor 8 tehnici descrise mai sus vei avea garantata motivarea angajatilor part- time, care vor fi astfel mai productivi, mai atasati de companie, reducandu-ti fluctuatia de personal. Vei realiza mai mult in timp mai scurt si cu mai putina bataie de cap.

Ești angajat și ești în căutarea unor noi oportunități de dezvoltare a carierei?
Vrei să ajungi să te cunoști mai bine, să devii conștient de potențialul, de aptitudinile și de trăsăturile care te definesc?
Vrei să îți îmbunătățești cunoștintele, aptitudinile și totodată atitudinea?
Vrei să îți imbunătățești capacitatea de a lua decizii și de a face schimbări?
Visezi de ceva vreme la o promovare care întârzie să apară?
Află ACUM cum poți obține o #CarieraPlus!http://bit.ly/1r9AHMD
Vezi AICI lista cursurilor: http://bit.ly/1CdIJYI

Imaginea a fost preluata de pe: conoscereweb.com