Cum sa iti impulsionezi angajatii (Partea I)

Empowering-employees1

Conceptul de impulsionare a angajatilor (eng. empowerment) inseamna setarea unei mentalitati noi a angajatilor, caracterizata prin responsabilitate, capabilitate si autonomie. In afaceri, impulsionarea sau imputernicirea este practic opusul micromanagementului.

Aceasta este benefica pentru managementul afacerii, duce la formarea unor angajati pe care te poti bizui si creeaza un mediu excelent de lucru in echipa. Nu-ti trebuie diploma de master in management pentru a sti cum sa-ti imputernicesti angajatii, ci doar sa urmezi 3 reguli simple:

  • Fii un lider puternic
  • Incurajeaza-ti angajatii
  • Fii mereu cu un pas inainte

Partea I. Fii un lider puternic

#1.Fii un model pentru angajati.

Pentru a-ti putea modela angajatii asa cum doresti, trebuie sa fii un model pentru ei. Daca nu te respecta, daca te considera ipocrit sau comod, le va fi greu sa te urmeze.

Pentru a fi credibil in fata angajatilor trebuie:

  • Sa-ti asumi responsabilitatea pentru ceea ce spui si faci si sa astepti acelasi lucru de la angajati
  • Sa asculti ce au de spus angajatii
  • Sa fii sincer in discutiile cu angajatii
  • Sa fii un exemplu de disciplina
  • Sa eviti sa-ti asumi meritele pentru munca echipei
  • Sa comunici permanent si eficient
  • Sa te concentrezi asupra unei atitudini pozitive, de invingator
  • Sa inveti permanent de la alti lideri, cautand noi cai de a fi cat mai eficient

#2.Deleaga sarcinile clar si concis.

Atunci cand delegi sarcinile, angajatii trebuie sa inteleaga exact ce se asteapta de la ei, fara a lasa loc de interpretari.

  • Delegarea sarcinilor ajuta la responsabilizarea angajatilor si la cresterea increderii in sine si a mandriei de a –si face munca bine.
  • Atribuirea de responsabilitati variate determina angajatii sa se simta motivati sa reuseasca. Daca ei lucreaza demult in companie si indeplinesc mereu aceleasi sarcini, vor percepe munca drept monotona si vor avea impresia ca bat pasul pe loc si nu progreseaza deloc.
  • Asigura-te ca angajatii stiu exact de ce anume este nevoie pentru a reusi. Asteptarile tale trebuie expuse foarte clar.

#3.Renunta la o parte din puterea ta in favoarea angajatilor.

Pe masura ce esti tot mai sigur ca angajatii tai sunt capabili si dedicati astfel incat sa-si asume responsabilitatea propriilor actiuni, permite-le mai multa libertate in alegerea metodelor prin care sa-si indeplineasca sarcinile. Acest lucru ii va face sa fie mai incantati si va creste satisfactia in munca, deoarece vor simti ca si contributia lor este mai mare.

Tot in acest sens , le poti permite angajatilor program de lucru mai flexibil, sau chiar sa lucreze de acasa- daca este posibil. Poti stabili un program de sedinte de lucru de rutina, pentru a verifica progresele inregistrate, fara ca angajatii sa se simta supravegheati permanent.

#4.Fii prietenos, fara a fi prietenul lor.

Desi ar trebui sa eviti sa fii prea prietenos si familiar cu angajatii (cea ce se cheama de obicei ”un sef cool”), nu strica sa zambesti, sa porti mici discutii individuale cu fiecare, pentru a le arata ca te intereseaza situatia lor.

  • In nici un caz nu trebuie sa faci pe seful ocupat tot timpul, atat de ocupat incat nu da nici ” buna ziua”, sau pe seful care tuna si fulgera permanent fiindca nu-si vede capul de treaba.
  • Nu conteaza cat de ocupat esti, fa-ti timp pentru a face ca angajatii sa simta ca iti pasa de ei.
  • Arata ca-i cunosti putin pe fiecare dintre ei; le va fi greu sa-si dea silinta daca au impresia ca nici nu-i cunosti prea bine.
  • Este ideal sa stii despre angajati macar numele si varsta copiilor, activitatile pe care le prefera in afara orelor de program sau de unde sunt; cunoasterea acestor aceste mici amanunte va conta foarte mult pentru ei.

#5.Trateaza angajatii cu respect

Pentru a motiva angajatii, trebuie sa-i tratezi cu respectul cuvenit .

  • Da-le indicatii de o maniera civilizata, fara a fi grosolan si fa-ti timp sa le asculti intrebarile sau obiectiile inainte de a demara un proiect nou.
  • Arata respect pentru timpul lor , nu le cere sa ramana peste program, dandu-le sarcini de ultim moment zi de zi, nu te comporta de parca ei nu ar avea altceva de facut in afara sa munceasca.
  • Nu-i face pe angajati sa simta ca-ti irosesc timpul atunci cand solicita o discutie sau o intrevedere cu tine; ei stiu ca esti ”seful” si ca esti ocupat si se vor simti prost daca nu ii vei baga in seama pe motiv ca esti satul de discutii.

 #6.Adopta o atitudine pozitiva

Un bun lider isi motiveaza angajatii cu o atitudine pozitiva si creaza un mediu de lucru pozitiv. Atata timp cat tu esti stresat si prost dispus tot timpul  angajatii nu vor fi impulsionati sa dea ce au mai bun.

  • Ar fi bine sa zambesti, sa vorbesti despre realizarile obtinute, sa le dai feed- back pozitiv, pentru a face din compania ta un loc placut de munca.
  • Desigur ca , daca lucrurile nu merg prea bine, este greu sa zambesti; in aceasta situatie, fii sincer cu angajatii, arata-le dificultatile cu care se confrunta compania, dar concentreaza-te si pe aspectele pozitive, pentru a nu ii demoraliza.
  • Arata-le angajatilor ca ai simtul umorului, ca stii sa razi si sa gusti o gluma buna.

 

Se cauta specialisti! Se formeaza GRATUIT specialisti in noua profesii din ce în ce mai cautate in Romania si in strainatate!

Ai printre angajatii tai persoane ambitioase, care doresc sa isi imbunatateasca cunostintele si aptitudinile intr-un anumit domeniu si nu detin calificarea necesara? 

Indruma-i catre unul dintre cursurile noastre GRATUITE de calificare. http://bit.ly/1CdIJYI 

Informatii suplimentare si inscrieri la biroul Cariera Plus din judetul tau. 

Consulta AICI lista locatiilor de desfăsurare a programului Cariera Plus:http://bit.ly/1DfZyQf