Cum sa iti formezi noii angajati pas cu pas (Partea I)

train_the_trainer

Noii angajati trebuie formati inca de la inceput, pentru ca formarea lor profesionala sa fie corecta. Esecul formarii acestor angajati duce la insatisfactie in munca si la parasirea companiei, care astfel trebuie sa angajeze alte persoane in locul lor. Poti citi aici care sunt 4 dintre cauzele pentru care iti pierzi cei mai buni angajati.

Recesiunea economica a avut si inca are un impact puternic asupra angajatorilor si angajatilor de pretutindeni. Companiile continua sa isi reduca numarul de angajati, restructureaza posturi si fac realocarea sarcinilor catre putinii angajati ramasi, care ajung sa preia si sarcinile colegilor disponibilizati.

Considerata candva un lux pe care nu ti-l poti permite, pregatirea  adecvata a noilor veniti a devenit esentiala pentru o companie. Fluctuatia mare de personal aduce costuri suplimentare, ceea ce dauneaza pe termen mediu-lung afacerii tale. Acestea insa pot fi prevenite, urmand cativa pasi simpli:

#1.Formeaza-ti formatorii.

Primul pas catre succesul formarii profesionale a noilor angajati consta in delegarea corecta a unui responsabil cu formarea profesionala. Adesea aceasta se face gresit, catre colegul de la biroul alaturat sau catre care colegul care are cel  mai mult timp disponibil, in loc sa se gaseasca o persoana care are abilitatile necesare pentru formarea altei persoane. Si care sa fie la randul ei „coachable” (sa vrea sa invete cum sa formeze pe altcineva).  Asa ca… train the trainer!

#2.Desemneaza un mentor social si profesional.

Un coleg prietenos, pozitiv si competent este o resursa valoroasa pentru noul angajat, netezind asperitatile pe care acesta le experimenteaza la inceput, asadar incurajeaza-ti angajatii sa socializeze, sa ajunga sa se cunoasca. Doar astfel poti pune bazele unei echipe adevarate, care pe termen mediu-lung iti poate aduce rezultate.

#3.Intocmeste unui manual cu instructiuni scrise.

Pentru a usura integrarea noilor angajati in randul echipei, poti oricand sa intocmesti un „manual” care contine un set de instructiuni si informatii de referinta, pe care acestia il pot consulta ori de cate ori sunt in impas.

#4.Creeaza un mediu propice pentru invatare.

Este responsabilitatea ta sa creezi un mediu confortabil, astfel ca noul venit sa nu se simta amenintat sau intimidat. Cea mai buna cale de a face acest lucru este sa stai de vorba, pentru a-l cunoaste pe angajat si a afla ce lucruri il pasioneaza, la ce se pricepe cel mai bine . Intreaba-l despre familia lui, despre hobby-uri si interese, fara a uita sa-i vorbesti si despre tine.  Este un lucru dovedit ca oamenii invata mai repede si mai bine intr-un mediu relaxat, prietenos. Calitatile profesionale sunt o parte a calitatilor personale, astfel ca trebuie sa tratezi noul angajat asa cum ti-ar placea si tie sa fi tratat.

#5.Permite fiecaruia sa invete in ritmul propriu

Este bine sa dai o oarecare libertate noilor angajati sa-si aleaga propriul ritm de adaptare si deprindere a sarcinilor de lucru, mai ales daca instruirea lor este facuta de mai multe persoane (care trebuie sa-si indeplineasca si ei propriile sarcini, pe langa ajutorul oferit noilor angajati). Atunci cand toti sunt sub presiune, contra- cronometru este o adevarata provocare realizarea corecta si la timp a tuturor indatoririlor.

 

Se caută specialisti! Se formeaza GRATUIT specialisti in noua profesii din ce în ce mai cautate in Romania si in strainatate!

Ai printre angajatii tai persoane ambitioase, care doresc sa isi imbunatateasca cunostintele si aptitudinile intr-un anumit domeniu si nu detin calificarea necesara? 

Indruma-i catre unul dintre cursurile noastre GRATUITE de calificare. http://bit.ly/1CdIJYI 

Informații suplimentare si înscrieri la biroul Cariera Plus din județul tau. 

Consulta AICI lista locatiilor de desfăsurare a programului Cariera Plus:http://bit.ly/1DfZyQf